STAP-SPRING-STOMP

Verveelt je kind zich ook tijdens de herfstvakantie? Neem dan zeker eens een kijkje in de activiteitenkalender. Daar vind je een heleboel opdrachten en uitdagingen van de cultuursector! In onze blogberichten geeft Astrid Stockman muzikale tips. Geert De Kockere legt dan weer uit hoe je een haiku schrijft. 

Kan je er maar niet genoeg van krijgen? Dan geven we nog enkele tips om met je kind aan de slag te gaan. 

Wat dacht je van een beetje drama? 


3-6 JAAR  

  • Kan je door je bewegingen laten zien hoe je je voelt? Kan je bang wandelen, dromerig wandelen, verliefd wandelen, boos wandelen, blij wandelen...?  

  • Terwijl een kind zich verplaatst van punt A naar punt B, heeft het maar één opdracht: d.m.v. zijn/haar lichaamshouding -en dus zonder te praten- tonen aan de rest van de groep hoe hij/zij zich voelt.  

 

6-12 JAAR 

  •  Laat twee kinderen een ‘mini-improvisatie-spel’ spelen.  

  • Er is een speler en een regisseur.  

  • De regisseur fluistert de speler in één woord de uit te beelden emotie in. Na enkele stappen doorheen de ruimte, zegt de regisseur een nieuwe emotie en past de speler zich meteen terug aan.  

  • Varieer in spelers, tempo en instructies! 


    Tips geschreven door Liesbeth Eysermans